Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArroyo, Andrew T.; Palmer, Robert T.; Maramba, Dina C.
TitelIs It a Different World? Providing a Holistic Understanding of the Experiences and Perceptions of Non-Black Students at Historically Black Colleges and Universities
QuelleIn: Journal of College Student Retention: Research, Theory & Practice, 18 (2016) 3, S.360-382 (23 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1521-0251
DOI10.1177/1521025115622785
SchlagwörterBlack Colleges; Student Experience; Qualitative Research; Asian American Students; Hispanic American Students; White Students; Enrollment Influences; Racial Attitudes; Institutional Role; Interviews; Profiles; Semi Structured Interviews; Classroom Environment; Extracurricular Activities; Graduate Surveys; Attitude Change; College Graduates
AbstractThis qualitative study contributes an original holistic understanding of the perceptions and experiences of non-Black students (e.g., Asian American, Latino, and White) as they matriculate into historically Black colleges and universities (HBCUs), persist to graduation, and reflect on their experiences as graduates at HBCUs. Findings from this study confirm, challenge, and extend existing research regarding the preenrollment experience, institutional experience, and culminating outcomes of non-Black students enrolled in HBCUs. Implications are offered for researchers, practitioners, and current and future non-Black HBCU students. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of College Student Retention: Research, Theory & Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: